20081228

week'toriAl.31

Îmi vine greu să cred, dar iată că 2008 se cam termină. Nu vi se pare că a trecut repede? Îmi amintesc ca acum de ultimul revelion, împărţit între Piaţa Revoluţiei şi Piaţa Constituţiei, cu zecile de mii de oameni pe bulevarde şi cu şampania pe care am deschis-o fix la trecerea dintre ani. Iar timpul scurs din acel moment şi până acum a curs extrem de uşor.

Cu ce să rămân din 2008? Cu amintirea ultimelor zile de job, a nenumăratelor cărţi citite sau a celor câteva ieşiri din Bucureşti (una la Timişoara, două la Bistritza, una la Sighişoara şi una la Giurgiu)? Adevărul e că, spre deosebire de 2007, nu prea găsesc momente care să fie o marcă a anului 2008, poate cu excepţia susţinerii referatelor. Rămâne de văzut. Ştiu însă clar că unul din lucrurile pe care nu regret că le-am făcut este chiar acest blog. Mi-a plăcut liniştea pe care am avut-o, şi din punctul acesta de vedere anul care tocmai se încheie este mult mai bun decât anul anterior.

Acum, lăsând în urmă ceea ce trebuie lăsat în urmă, ar fi bine poate să mă gândesc puţin la ce ar trebui să îmi rezerve 2009. Ştiţi că vine acel miez de noapte fatidic, când trebuie să îţi pui o dorinţă. De data asta nu îmi e greu, pentru că nici măcar nu am de unde să aleg - trebuie să termin studiile cu bine şi să mă apuc de treabă la modul serios. Până prin august, aşadar, voi lucra intensiv la teză, iar după ce voi preda varianta ei finală mă voi gândi să îmi iau din nou o slujbă, de data asta în domeniul studiilor, şi mă voi gândi la susţinerea tezei. Ar fi excepţional să termin 2009 "pe zero" din punct de vedere financiar... E tot ceea ce vreau. Nimic în viaţa personală sau în familie. Nu mă judecaţi - nu ştiu să o scot la capăt altfel, şi spun asta după ce am început doctoratul, în octombrie 2006, cu o relaţie şi o slujbă. Şi o familie deja existentă, plină de probleme.

Vă doresc ca, dacă lucraţi cu astfel de viziuni împărţite pe ani, să vă propuneţi lucruri realizabile pe 2009, pentru că noul an va fi agitat de multe turbioane ale incertitudinii, de multe semne de întrebare. Social vorbind, 2009 va fi fără doar şi poate cel mai complex an postdecembrist, şi unul dintre cei mai dificili (nu cel mai dificil doar pentru că în 1990, 1991 şi 1999 am avut parte de mineriade - bat în lemn să nu avem parte de mişcări sociale masive şi de tensiuni interetnice, care, să nu uităm, sunt generate de obicei de clivaje de ordin socio-economic).

Ne vom găsi cu bine înainte de Anul Nou :)


PS. pentru că scena noastră politică a luat turnura pe care a luat-o, după alegeri, prefer să nu mai abordez pe moment subiecte politice (nu româneşti, cel puţin). Mă mângâi cu faptul că în sfârşit unii dinozauri comunistoizi au început să primească monede, ouă şi admonestări din partea mult prea răbdătoarei societăţi civile româneşti.

PPS. din păcate studiul intensiv şi blogul în formatul său recent nu sunt compatibile, aşa că am renunţat la rubrica de muzică şi la cea de film. În mod provizoriu, evident.

2 comments:

BĂNĂŢEANU said...

greu, niciodata nu mi-au placut chestiile astea de genul autocunoasterii. Habar nu am ce a fost important in 2008 pentru mine. In 2009 imi doresc sanatate mie, familiei si prietenilor si mai multi bani. Si poate o Viena, ce zici Marius?

str53 said...

bună, Gabi, şi mulţumesc frumos pentru comentariu.

partea cu sănătatea e foarte bună. cât despre bani, eu zic: să fie măcar ca în 2008 şi e foarte bine :)

Viena va fi. cu condiţia să îmi iasă ploile aşa cum vreau, adică să termin teza la timp şi să găsesc job. primul week-end după aia o sunăm pe Alex pentru bilete de avion :)