20081207

week'toriAl.30 Pact cu diavolul sau FSN reloaded. Oare...?

E vineri seara, şi încă nu ştiu ce să spun pentru editorialul proiectat pentru duminica trecută.... În sensul că voiam să scriu despre alegeri şi formarea noului guvern, însă spectacolul politic de care am avut parte cu toţii săptămâna asta m-a făcut şi încă mă face să mă minunez. Totuşi pe undeva m-am dumirit.

Carevasăzică:
- "din cauză că suntem în criză" şi pentru mai buna guvernare a ţării trebuie să acceptăm, ca alegători, o alianţă PD-L - PSD, adică exact ceea ce ni s-a spus timp de o legislatură că este o alianţă contra naturii şi pe deasupra compromiţătoare pentru PD-L.
- "din cauză că suntem în criză" şi pentru mai buna guvernare a ţării trebuie să acceptăm revenirea la putere a baronilor locali (măi, dar parcă votasem împotriva lor pe 30 noiembrie, nu?), care vor continua să primească bani de la buget - pentru că, uite, dacă PNL nu a fost în stare să facă o alianţă pe faţă cu PSD, PD-L nu are nimic împotrivă.
- în fine, "din cauză că suntem în criză" şi pentru mai buna guvernare a ţării tot ceea ce înseamnă dosare penale pentru lideri penali, indiferent de coloratură, va fi îngheţat.

De fapt, nu trebuia să ajungem aici, în această situaţie: dacă PD-L pregătea bine campania şi câştiga alegerile cu, să zicem 40 % din voturi, nu avea nicio problemă în a guverna ţara (într-o alianţă cu UDMR sau singur, după formula deja consacrată de PSD şi PNL). Dar pentru că PD-L a pierdut alegerile (din punct de vedere moral) şi ţine neapărat să ajungă la guvernare, pentru că urmează prezidenţialele din 2009, iar PNL nu a vrut să fie reîncălzită ciorba "Dreptate şi Adevăr", asistăm la ceea ce se întâmplă. Ţin însă să spun că evenimentele politice de acum erau previzibile încă din momentul în care incapacitatea PD-L de a se desprinde de celelalte partide a devenit vizibilă. Adică de câteva luni bune.

Concluziile (mele) sunt destul de amare. Procentajele partidelor parlamentare sunt generatoare de instabilitate politică. Mi se pare improbabil ca acest guvern să reziste 4 ani, şi sincer nu aş băga mâna în foc că va rezista nici măcar un an. Pe principiul "dacă PD-L a făcut alianţă la vedere cu PSD, de ce să nu facem şi noi?", PNL va încerca să ia locul PD-L într-o viitoare alianţă aflată la guvernare. Iar dacă 2 combinaţii sunt încercate, de ce să nu fie încercată ulterior, la o adică, şi o a treia, la care să participe - pe lângă PD-L - eternii parteneri de trădări PNL şi UDMR.... Pentru că ne-am lămurit, orice schimbare de formulă nu schimbă automat şi substanţa politicului - garantat FSN. În plus, chiar suntem în plină criză economică.

În altă ordine de idei:

1. Îmi pare bine că am votat.

2. Îmi pare bine că am votat FDGR la Camera Deputaţilor. Îmi pare rău că am votat PD-L la Senat, şi îmi vreau votul (sincer) înapoi. Aş vrea să îl dau ecologiştilor. Ca să mă asigur că mai rămâne ceva din ţara asta după ce aceste partide care se joacă iresponsabil cu votul nostru vor dispărea în sfârşit în negura istoriei. Este evident că avem nevoie de un nou proiect politic.

2 comments:

Anonymous said...

Sunt tare curios ce o sa spui despre noua alianta ce guverneaza tara!Astept

BĂNĂŢEANU said...

eu am votat alb, chiar nu am avut cu cine vota