20090818

melum20. mercy mercy me/ I want you

I'm back. A little better than before leaving.

În 1991, când mama s-a întors din Austria, nu a venit cu mâna goală. Dar nu vreau să povestesc de bani - mi-a adus o bicicletă (pe care am transformat-o în cel mai bun prieten, şi alături de care am descoperit, până la sfârşitul şcolii generale, fiecare palmă de drum din Bistriţa şi o bună parte din judeţ) şi un walkman Philips. Da, the good old Philips. Pe deasupra, a venit şi cu nişte casete audio.

Iar pe una din ele am dat - alături de lecţii de germană - de un nene care cânta. Nu îi ştiam numele, nici engleză nu prea rupeam la 11 ani, dar mi-a plăcut cântecul şi i-am reţinut titlul - aşa cum făceam cu toate cântecele care îmi plăceau. Iar după ce MTV-ul a apărut şi pe la noi în casă (asta s-a întâmplat în noiembrie 1992) am aflat şi cine era "nenea". Între noi fie vorba, sunt destul de puţine cântecele care îmi plăceau atunci şi care îmi plac şi acum, după 20 de ani, cel puţin la fel de mult (ar fi corect să spun că îmi plac mai mult, pentru că trecerea timpului le-a demonstrat valoarea şi le-a mărit-o totodată) - iar mercy mercy me/ I want you este, clar, unul dintre ele. Plus că îmi aduce aminte de un episod sentimental.

Am dat peste cântec în seara asta, plimbându-mă pe youtube. Şi vă invit să vă bucuraţi de o frumuseţe de cântec. Mulţumiri lui Marvin Gaye pentru compoziţii şi lui Robert Palmer pentru preluări. Uite ce face un muzician adevărat: preia două piese foarte bune şi le transformă într-una singură, care sună admirabil.

Enjoy.

1 comment:

Anonymous said...

:). Da, suna admirabil si versurile sunt interesante