20090502

descriptum21. Jogging

stare> hiperactiv şi noros
soundtrack> suede - the next life

M-am trezit azi cu o poftă irezistibilă de alergat. Bine, m-am trezit e un fel de a spune, pentru că de fapt tot ce am făcut noaptea trecută a fost să mă perpelesc în pat în încercarea nereuşită de a adormi. Mi se întâmplă frecvent (o dată sau de două ori pe săptămână) - pot fi considerat insomniac. Oricum, ideea e că, după ce am luat vreo trei cafele şi am citit Aforismele lui Nietzsche (lectură pentru teză), am luat şortul şi tricoul pe mine şi am făcut o plimbare matinală până la parcul Titan şi înapoi.

Nu e ceva nou; jogging-ul e un fel de plăcere în ultimii ani - hai să zicem din 2001 - de când am devenit bucureştean cu acte în regulă, şi un surogat destul de bun pentru cross. Am alergat şi anul trecut, evident, iar anul ăsta eram nerăbdător să se încălzească vremea mai repede, să pot ieşi din casă.

Observaţii: am ales bine ora. La ora 9.00 a.m. trotuarele sunt încă destul de pustii şi e deja suficient de cald. Asta e partea bună. Partea rea: am picioarele ruginite ca niciodată până acum, îmi simt foarte tare kilogramele în plus (mda, record trist: am depăşit, anul ăsta, pentru prima dată, limita celor 90 de kilograme), plămânii nu-mi fac faţă deocamdată, ficatul nu se simte prea bine, nu pot sprinta deloc. Dar vestea cea mai proastă este cu picioarele, ruginite şi grele ca plumbul. Mă aşteptam să am probleme, însă nu atât de mari: nu am reuşit să alerg tot traseul şi am făcut trei opriri. De unde anul trecut alergam fără probleme 45 de minute (mă luptam şi atunci cu nişte kilograme în plus), acum nu am reuşit să alerg nici 30.

Aşadar, obiectiv pe 2009 - să alerg zilnic până în octombrie, să cobor la 80 de kilograme, să depăşesc recordul personal de anduranţă (90 de minute, stabilit în 2002). Prioritatea numărul 1 este însă lucrul esenţial din jogging: să regăsesc starea de linişte în alergare.

Pentru un citadin sedentar ca mine, a alerga nu este un moft. Sunt curios să văd dacă mi se va permite vara asta să alerg în parcul Titan, şi nu doar în jurul lui ...

3 comments:

BĂNĂŢEANU said...

spor la alergat. Vad ca doar atat mai putem face in parc, in rest nu ai voie cu bicicleta sau rolele, sau doamne fereste sa te odihnesti pe iarba

Sititor said...

Vreau sa recunosc pe aceasta cale ca in data de vineri, 1 mai, in jurul orelor 11 AM, am calcat iarba din parcul Tineretului, traversand spatiul dintre 2 alei betonate paralele PRIN SPATIUL PELUZEI! Domnu` Gardian/Politist comunitar, aveam un motiv intemeiat: la mijlocul peluzei se aflau, jucandu-se in iarba, cele doua nepotici ale mele, in varsta de 4 ani. Am ales sa calc spatiul peluzei pt. a putea interactiona cu cei doi minori care nu pareau a avea vreo intentie de a reveni pe spatiul betonat (unde, de altfel, ii asteptau si parintii lor). Profit de aceasta ocazie pentru a-mi denunta si sotia care s-a plimbat CU ROLELE PRIN PARC.

As sugera autoritatilor amplasarea de garduri (eventual din sarma ghimpata) sau vitrine din plexiglas pe marginea aleilor, pentru a descuraja astfel plimbaretii sa se mai aventureze pe spatiul verde. Cat pentru rolleri, o serie de transee si cateva straturi de mine antipersonal ar trebui sa rezolve problema.

Una peste alta, succes cu alergatul, omule! Am amintiri frumoase cu IOR-ul.
Sugestie: Ca sa maximizezi efectul alergatului, poti face si cateva serii de abdomene inainte sa sari in dusul de dupa.

Semneaza
Phat Al

Anonymous said...

:) O decizie buna!