Se apropie Crăciunul, şi asta face ca stranum53 să îmbrace (cu multă bucurie) haine potrivite :) Cu alte cuvinte, conţinut adecvat sărbătorilor de iarnă. Cel puţin în materie de muzică, ce veţi găsi aici nu veţi găsi în nicio altă parte. Iar asta este o promisiune.
În acelaşi timp, campania de sprijinire a muzicii bune şi a drepturilor de autor - probabil cea mai nereuşită campanie virtuală din mediul virtual românesc de până acum, judecând după rezultate :) - continuă. Pentru că nu mă las până nu fac din locul ăsta un spaţiu interactiv.
Astăzi schimb puţin registrul şi trec, de la muzica modernă, la muzica de inspiraţie religioasă în limbajul muzicii clasice. Este o muzică pe care, aşa cum o auzi, nu o poţi asculta în biserică (datorită acompaniamentului instrumental, pe care canoanele bisericeşti, din motive bine definite, nu îl acceptă) - dar pe de altă parte este un limbaj autentic al rugăciunii. Şi, pe deasupra, e o muzică excepţională, compusă de unul din cei mai buni compozitori români contemporani. Pentru că da, avem şi aşa ceva, şi da, merită ascultaţi.
Compozitorul pe care îl recomand azi este Carmen Petra-Basacopol (după ştiinţa mea, profesoară de compoziţie la Conservatorul din Bucureşti), doctor în muzicologie la Sorbonne (Paris) în 1976. Rezultatul activităţii sale se măsoară în peste 100 de opusuri - muzică simfonică, vocal-simfonică, de operă, de balet, corală şi muzică de cameră. Atracţia autoarei pentru harpă este completată - din punctul meu de vedere - de interesul pentru muzica religioasă de inspiraţie psaltică bizantină, în continuarea unei tradiţii lansate deja de un Paul Constantinescu (după mine, cel mai mare compozitor român).
Aşadar. Premiul de azi este Carmen Petra-Basacopol. Profil componistic (SRR, 2004), CD proaspăt luat de la Gaudeamus :). Pe lângă părţi neasemuit de frumoase din Psalmi, CDul cuprinde şi valoroase lucrări de inspiraţie folclorică (Tablouri dacice, Impresii din Muzeul Satului, suită din baletul Mioriţa).
Repet întrebarea campaniei: (cum) Credeţi că se poate impune muzica bună în România? Rog răspuns :)
Iar pentru încântarea auzului (în format exclusiv audio, astăzi), unul dintre Psalmi:
În acelaşi timp, campania de sprijinire a muzicii bune şi a drepturilor de autor - probabil cea mai nereuşită campanie virtuală din mediul virtual românesc de până acum, judecând după rezultate :) - continuă. Pentru că nu mă las până nu fac din locul ăsta un spaţiu interactiv.
Astăzi schimb puţin registrul şi trec, de la muzica modernă, la muzica de inspiraţie religioasă în limbajul muzicii clasice. Este o muzică pe care, aşa cum o auzi, nu o poţi asculta în biserică (datorită acompaniamentului instrumental, pe care canoanele bisericeşti, din motive bine definite, nu îl acceptă) - dar pe de altă parte este un limbaj autentic al rugăciunii. Şi, pe deasupra, e o muzică excepţională, compusă de unul din cei mai buni compozitori români contemporani. Pentru că da, avem şi aşa ceva, şi da, merită ascultaţi.
Compozitorul pe care îl recomand azi este Carmen Petra-Basacopol (după ştiinţa mea, profesoară de compoziţie la Conservatorul din Bucureşti), doctor în muzicologie la Sorbonne (Paris) în 1976. Rezultatul activităţii sale se măsoară în peste 100 de opusuri - muzică simfonică, vocal-simfonică, de operă, de balet, corală şi muzică de cameră. Atracţia autoarei pentru harpă este completată - din punctul meu de vedere - de interesul pentru muzica religioasă de inspiraţie psaltică bizantină, în continuarea unei tradiţii lansate deja de un Paul Constantinescu (după mine, cel mai mare compozitor român).
Aşadar. Premiul de azi este Carmen Petra-Basacopol. Profil componistic (SRR, 2004), CD proaspăt luat de la Gaudeamus :). Pe lângă părţi neasemuit de frumoase din Psalmi, CDul cuprinde şi valoroase lucrări de inspiraţie folclorică (Tablouri dacice, Impresii din Muzeul Satului, suită din baletul Mioriţa).
Repet întrebarea campaniei: (cum) Credeţi că se poate impune muzica bună în România? Rog răspuns :)
Iar pentru încântarea auzului (în format exclusiv audio, astăzi), unul dintre Psalmi:
No comments:
Post a Comment