20110416

Romania in photos

A poetry comes to my mind. It is a simple one, a poetry for children actually, written by Grigore Vieru. I guess it could be translated to English, but its charm would be wasted, so I prefer to post the Romanian original text:


Puişorii

- Pui golaşi cum staţi în cuib voi
Fără plăpumioare?!
- Ne-nvelim cu ale mamei
Calde aripioare!

- Dar când mama nu-i acasă
Şi ploiţa cerne?
- Ne-nvelim atunci cu frunza
Ramurii materne.

- Dacă n-o să vină mama
Şi-o să cadă frunza?
- Cum nu o să vină mama?
Cum să cadă frunza?!

I'll go to the theater on Monday. One of my friends is a good actress, she got a part in this play, she invited me and I said I would go. I bought a ticket in the first lines.

I bought my Kindle DX today. It should be in my hands within four days. I am nuts - with accessories and taxes, the whole shebang will be way over 500 $. Cultural investment, huh. Or should I say intellectual?

This is the 400th published post of this blog. Promising more to come, and hopefully better.

Photo of the day : the mist.

Kindle your mind.


With love,

4 comments:

INCERTITUDINI said...

Minunat!!
Mulțumesc !

str53 said...

@Incertitudini:

mă bucur că v-a plăcut.


vă mulţumesc.

- s53

mariuca said...

Sunt curioasa cum o sa te intelegi cu cartea electronica. Oare n-o sa duci dorul foii de hartie? Oricum, felicitari pentru investitie.

Mi-a placut mult poezia ta. Suna ca o condensare a esentei societatii civilizate :)), daca-mi ingadui comparatia. Cum sa nu existe ceva de la sine inteles? Cum sa lipseasca ceva strict necesar?

LMA pentru blog.

str53 said...

@Măriuca:

poezia lui Grigore Vieru mi se pare nemaipomenită. E dealtfel şi motivul pentru care am memorat-o.

Sunt foarte curios, sincer, cum mă voi înţelege cu cartea electronică. Aşteptările sunt mari :) Mulţumesc. Interesantă comparaţie.

Mulţumesc frumos pentru comentariu şi pentru urări. Sunt într-o perioadă fastă, în care blogul îmi dă mai mult decât îi dau eu, şi e o senzaţie foarte plăcută.

- s53